week 1 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mauke - WaarBenJij.nu week 1 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mauke - WaarBenJij.nu

week 1

Blijf op de hoogte en volg Mauke

08 Februari 2013 | Curaçao, Willemstad

maandag was het zover, de eerste kennismaking met stage. erg chille begeleiders, maar had niet anders verwacht op dit eiland. na een uurtje konden we weer gaan met de mededeling dat we donderdaag pas weer hoefde te beginnen, dat betekende dus nog 3 dagen extra vakantie. 'smiddags richting mambo geweest en mijn kleurtje begon al een klelin beetje te komen. deze dag afgesloten met een BBQ in ons Lido hotel met alle bewoners, zo konden we elkaar een beetje leren kennen! echt, alles kost mega much money hier!

nog een vrije dag, op naar bluebay, weer 6x verkeerd gereden maar na dik een half uur waren we er. deze dag ontzettend verbrand van boven naar onder. beetje jammer dat we er al heel de middag er lagen en het laatste half uur moesten betalen voor ons plekkie op het strand.. lekker koud gedoucht en naar tantra gegaan, hier kon je van 9 tot 10 voor 10 gulden drinken. thuis een hoop gezeik over chollers wat jullie vast niet verstaan, maar dit betekent zwerver..

dag 6 wekdienst om 12 uur bij tobias om naar het strand te gaan. we zijn naar Zanzibar geweest met Ineke, Sigrid, Jessie en Nicky, ontzettend mooi strand alleen jammer van de harde bedjes. 'S avonds naar Cabana geweest waar live muziek was en waar we lekker konden dansen. Thuis werden we gevolgd door onze huisbaar omdat we te luidruchtig waren, dat doet hij door zijn Ipad die in verbinding staat met alle bewakingscamera's en dat zijn er een HELE HOOP hier, het veiligste studentencomplex van curacao.

toen was het eindelijk zo ver, de allereerste dag stage. om 8 uur er zijn, erg interessant maar ook heel chaotisch. totaal geen structuur en dagschema's maar hele gave kindjes. ik ben benieuwd wat het gaat brengen met al deze autistjes. helaas spreken de kinderen papiaments, dus daar gaan we, ik moet gaan LEREN.. hopi kut is dat. (heel kut)
'smiddags toch maar even naar mambo beach geweest, dik afgezet door een domme trien die 5 gulden wou om ons binnen te laten op het strand, helaas konden we deze keer niet gratis binnen sneaken. weer een lekkere salade gegeten bij manguso. en deze avond doen we eens lekker helemaaal niks, gewoon hopi chillen.