Mijn eerste weekend - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mauke - WaarBenJij.nu Mijn eerste weekend - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mauke - WaarBenJij.nu

Mijn eerste weekend

Door: Mauke

Blijf op de hoogte en volg Mauke

04 Februari 2013 | Curaçao, Willemstad

Zo, mijn eerste reisverslagje na aandringen van een aantal personen, toch maar begonnen aan een waar ben jij nu'tje.

Vrijdag om 11:55 was het zo ver, samen met Roel, Nicky en Jessie richting Curacao voor een onvergetelijke tijd. De heenreis was een hel, toe we thuis wegreden en we waren bij raamsdonksveer stopte papa's auto ermee, heel fijn voor de stress is dat. we konden steeds maar kleine stukjes rijden en moesten dan weer stoppen. inmiddels was mijn tante ingeschakeld en die zou ons komen halen, maar eigenwijze papa is toch verder gehobbelt en toen we thuis kwamen hebben we snel de andere auto gepakt, getankt en konden we na 1 uur en een kwartier toch nog vertrekken. Op schiphol verliep het allemaal soepel, afscheid ws lastig natuurlijk, ik hield me groot maar toen mama brak, toen brak ik ook. Ook was vriendinnetje renee mee die het erg moeilijk had op schiphol!

eenmaal in het vliegtuig na 45 minuten vertraging kregen we te horen dat onze entertainment schermpjes het niet deden, erg fijn 10 uur in een vliegtuig zonder film e.d. de piloot stond voor de keus of maken en 3 uur vertraging of gewoon vliegen. daar en tegen kregen we wel wat gratis drinken en hapjes. vliegtuig voer is btw erg BLEH.

eenmaal aangekomen was de zon in Curacao ver te zoeken, we werden met taxibusjes afgezet bij Wereldstage waar we ons eerste Amstel Brightje kregen (corona is vergelijkbaar), en waar we een BBQ hadden en meer informatie kregen. daarna zijn we vertrokken naar het Lido Hotel waar ik momenteel mijn kamertje heb.

's avonds hebben we toen een strandfeest gehad, ontzettend gaaf. mijn eerste palmbomen, zee, kampvuur, technomuziekje en drankje. gelukkkig hadden we hele lieve huisgenootjes die ons mee wouden nemen, want wij hadden nog geen auto.

na 25 uur wakker te zijn, zag ik eruit als een zombie en was ik HEEEEL blij dat ik in bed lag.

de volgende ochtend was ik vet vroeg wakker door mijn jetlag, we hadden geen ontbijt, geen auto en moesten dus tot 1 uur wachten om iets te eten en te drinken. gelukkig waren hier onze lieve lieve huisgenootjes weer die ons even naar de supermarkt hebben gebracht.

om 1 uur moest ik bij wereldstage zijn om mijn papieren in te vullen en voor wat nuttige informatie. tot nu toe klopt alle informatie.

na dit gesprek zouden we richting Mambo beach gaan om eindelijk lekker te chillen op de antillen, maar we moesten eerst onze huur auto ophalen. de meneer van de verhuur zou ons op komen halen bij een rotonde, best een beetje gek.. Jessie en ik paste niet meer in de auto dus wij mochten al vast lekker naar het strand terwijl roel en nicky de auto gingen halen.

de eerste keer op een heeeeeeerlijk strand, lichbedje, zonnetje en zee was genieten. de zee is hier helemaaal niet koud, het liefst lig ik er de hele tijd in! na Mambo zijn we wat gaan eten en heb ik voor de eerste keer de pondjesbrug overgelopen, rare brug want hij beweegt helemaal door het water. lekker schnitzeltje gegeten en daarna richting huis want iedereen was stiekem toch wel erg moe! dat verliep allemaal net wat anders dan anders want wij wisten natuurlijk nergens de weg, na 1,5 uur zoeken dachten we dat we goed zaten, wat bleek NIET DUS. een hele aardige antilliaan is toen voor ons gaan rijden zodat hij ons kon afzetten bij ons huisje. onze huisbaas is trouwens ontzettend lief maar wel heeeeeeel streng. op alles staat een straf!!

mijn kamer stelt niet veel voor. een bed, nachtkastje, tafeltje, stoel, douche, wc en wastafel. het is even wennen maar WC papier mag hier NIET door de wc, dus plassen en poepen het komt allemaal in je prullenbakkie terrecht, VIESSSSS.

er zitten hier ook talloos insecten en andere beesten. kakkerlakken, leguanen, muggen, salamanders het loopt hier allemaal vrij rond.

gisteren naar playa Lagun geweest, WAUW WAUW WAUW, dat is echt zo'n strand van de foto's, een baai met een helder blauwe zee, een wit strand en heel veel antilianen. heel de middag met mijn huisgenootjes gesnorkeld en heel veel gekke vissen gezien, en GROTE vissen. echt een super ervaring! wel goed ingesmeerd maar toch zijn alleen mijn billen verbrand! 's avonds naar wet en wild geweest op mambo beach, een strandfeestje waar heel veel antilianen en studenten naar toe gaan. met een weddenschap op zak dat ik vind dat niet alle antilianen op je af komen als je blond bent en nicky die vind als je er naar 1 kijkt dat ie meteen wil dansen ging ik mijn standpunt bewijzen. en guess what Ik had gelijk! geen antiliaan die met mij wou dansen, misschien omdat ik zo arrogant keek?

de rijstijl van de mensen hier is levensgevaarlijk! je mag rechts inhalen, dronken rijden, door rood rijden doen ze hier ook graag, op een rotonde zijn geen regels dus iedereen voegt maar gewoon in en uit wanneer ze zin hebben. gister bijne een frontale botsing gehad van een man die 4 auto's ging inhalen en toen ons tegen kwam, met slippende banden gleed ie de bocht uit.

vandaag de eerste dag richting stage, SPANNEND!

  • 04 Februari 2013 - 15:31

    Marlies:

    Hou makke, leuk dat ik jouw avonturen ook kan volgen. Mooie vergelijk met je buurvrouw van een paar duizend kilometer naar het zuidwesten! Succes met je eerste stage dagen. Gaat vast lukken. Enne.... Geen danspartner, maar wel n weddenschap gewonnen!

  • 04 Februari 2013 - 15:58

    Manon:

    Heeee meid, haha toch maar wel begonnen met je reisverslag?! Goed bezig! Super leuk om alles te lezen, ookal had je een hele boel al verteld via de whatsapp. Ook leuke foto's, ben jaloers hoor, lekker strandje, lekker zonnetje! Genieten meid, word zeker iets wat je nooit meer vergeet! Dikke knuffel, manon! X

  • 04 Februari 2013 - 15:58

    Manon:

    Heeee meid, haha toch maar wel begonnen met je reisverslag?! Goed bezig! Super leuk om alles te lezen, ookal had je een hele boel al verteld via de whatsapp. Ook leuke foto's, ben jaloers hoor, lekker strandje, lekker zonnetje! Genieten meid, word zeker iets wat je nooit meer vergeet! Dikke knuffel, manon! X

  • 04 Februari 2013 - 15:58

    Manon:

    Heeee meid, haha toch maar wel begonnen met je reisverslag?! Goed bezig! Super leuk om alles te lezen, ookal had je een hele boel al verteld via de whatsapp. Ook leuke foto's, ben jaloers hoor, lekker strandje, lekker zonnetje! Genieten meid, word zeker iets wat je nooit meer vergeet! Dikke knuffel, manon! X

  • 04 Februari 2013 - 16:59

    Renée Wellerd :

    Appelwang!!!! Dongen warmt al op voor carnaval.. Wat zul je dat missen zeg! NOT! Geniet er van daar, en zoek een knappe kerel om je kont in te smeren! Spreek je mup, xxxxx rienie

  • 04 Februari 2013 - 20:53

    Esmee:

    Wauw wat een leuk verhaal. Jaloers ! En wat een mooie foto's op Facebook !
    Geniet er maar van!!!

  • 05 Februari 2013 - 19:26

    Paul Kreijne:

    He Mauke, Wat schrijf je leuk zeg; erg grappig om je ervaringen nu al te lezen. Ik ga je zeker volgen. Hoe was de eerste stagedag vandaag? Als je iets nodig hebt of vragen hebt over KT4 opdracht dan hoor ik het wel he! geniet ze! gr. Paul Kr (CIOS)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mauke

Actief sinds 04 Feb. 2013
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 2443

Voorgaande reizen:

04 Februari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

01 Februari 2013 - 01 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: